Buzz marketing, czyli inaczej marketing szeptany jest obecnie najbardziej pożądaną formą. Dzieje się tak dlatego, że plotki są rewelacyjnym nośnikiem informacji. Informacje przekazywane w ten sposób szybko się rozpowszechniają i to niezależnie od tego, czy są prawdziwe, czy też nie prawdziwe.
Buzz marketing co to jest?
Buzz marketing jest formą marketingu, która świetnie rozwija się wraz z internetem. To właśnie dzięki niemu mogła rozwinąć w pełni skrzydła i obecnie jest bardzo pożądaną i skuteczną formą promocji. W związku z tym, że buzz marketing oznacza marketing szeptany, to można wywnioskować, że polega on na tak zwanym szeptaniu o danym produkcie, firmie, usłudze lub marce. Jego głównym celem jest wywoływanie w różnych miejscach i środowiskach dyskusji właśnie o firmie, produkcie, marce lub usłudze. Jednakże ma to wyglądać naturalnie oraz nie może być w żaden sposób wymuszane.
Dobry marketing szeptany polega na przekazywaniu informacji promocyjnych spontanicznych i naturalnych rozmowach. Tak naprawdę można powiedzieć, że rola samego marketera polega na tym, aby pobudzał on dyskusję w naturalny sposób, czyli taki, który nie odrzuci rozmówców i nie pomyślą oni, że właśnie ktoś próbuje im przemycić reklamy.
Buzz marketing dlaczego jest skuteczny?
W obecnych czasach, praktycznie każda osoba przed skorzystaniem z jakiejś usługi lub produktu czyta na jego temat. Co więcej, coraz więcej osób nawet przed dokonaniem zakupu spożywczego sprawdza w internecie informacje na temat np. danego mleka. Ludzie bardzo ufają wszelakim informacjom i opiniom innych osób, a w szczególności takim, które pochodzą z ich bliskiego otoczenia. Najnowsze badania wskazują, że aż 9 na 10 badanych zwraca uwagę na opinie i rekomendacje innych osób. Jest to naprawdę bardzo wysoki wynik, ponieważ tylko 14% klientów zwraca uwagę na tradycyjne reklamy.
Prawidłowo prowadzony buzz marketing jest wiele warty
Tak jak wcześniej wspominałem buzz marketing się obecnie bardzo dużą popularnością dzięki rozwojowi internetu. Dostarcza on wiele różnych możliwości, narzędzi oraz miejsc, na których z powodzeniem można go stosować. Jednakże należy zawsze pamiętać, że nie może być on prowadzony nachalnie oraz wywoływać sztucznych dyskusji. Powinno się w sposób delikatny wspominać o danej marce lub produkcie. Wiele osób popełnia błąd i samemu zakłada wątki, w których zaczyna promocję. Oczywiście, czasami jest to jak najbardziej dobre działanie, lecz niestety często zawodzie. Warto dołączać się do już istniejących postów oraz wpisów. Dzięki temu polecenie czegokolwiek będzie wyglądało zdecydowanie bardziej neutralnie, a zarazem skuteczniej.
Buzz marketing Korzyści są naprawdę duże!
Korzyści płynące z buzz marketingu są naprawdę duże, bowiem tak naprawdę tą formę marketingu można stosować samemu. Co więcej, ma ona na tyle duży potencjał, iż można ją wykorzystywać do promowania praktycznie każdego typu produktu lub usługi. Buzz marketing jest bardzo skuteczną formą reklamy, jeśli wykonuje się ją umiejętnie. Niestety, ale nieumiejętnie prowadzony marketing szeptany może więcej zaszkodzić, więc warto tworzyć go umiejętnie.